Monday, November 8, 2010

Misi Bermula

Alhamdulillah dipanjatkan kepada Allah SWT , selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad serta Ahl Bait dan sahabat pilihan.....

Blog ini saya bina lewat kesibukan dalam mengendalikan tugasan seharian dalam mencari bekalan dunia di samping itu amat rindu pada dunia keilmuan dan penulisan yang agak akademik yang sudah lama ditinggalkan.

Hadirnya blog yang diberi nama 'pencerahan diri' dapat memberi cahaya kepada diri dalam menjadikan diri orang yang berfikir dan berzikir hanya untuk mencapai YANG MAHA ESA.
Itulah matlamat diri yang sangat berharga.

Hadirnya blog ini juga agar dapat memunggah ilmu-ilmu yang sudah saya pelajari dan ajari selama beberapa detik saya di dalam bidang keilmuan. Saya hanyalah pasir yang hanya berada di tepian laut, tidak berharga dan tidak bernilai. Namun saya juga adalah sebutir pasir yang cuba melengkapkan kehidupan di lautan yang terbentang luas.

Maka dengan ketikan jari jemari ini sambil bekejar ke sana ke sini, saya meneruskan bidang minat dalam penulisan demi untuk bersama masyarakat di luar sana. Saya bukanlah orang yang mahir tetapi dengan usaha ini saya harap dapat berkongsi ilmu bersama masyarakat di luar sana.

"Taqabbalahuminna wa minkum ,taqabbal ya Karim"

No comments:

Post a Comment